just read it!!! jangan bertanya, jangan berfikir, baca, baca saja....

Friday, March 05, 2004

maaaf

adalah virus merah jambu inginkukubur dalam dalam
kenapa datang lagi?
syetan durjana membiisiki ramalan atas kelakuan
kenapa datang lagi?
maafkan aku ya..ukhti
karena mengotori mu dengan anganku
maafkan aku

DOAKU PADAMU

Dengan nama Allah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Ya Allah
Seandainya tlh engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dgn hatiku
Titipkanlah kebahagian antara kami
Agar kemesraan itu abadi
Ya Allah
Ya Tuhanku yg Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke tepian yg sejahtera dan abadi
Maka jodohkanlah kami
Tetapi Ya Allah
Seandainya tlh Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan
Ya Allah Ya Tuhanku yg Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangan jauh ke dada langit
Hilang bersama senja yg merah
Agarku senantiasa tenang
Walaupun tanpa bersama dgnnya
Ya Allah yg tercinta
Pasrahkanlah aku dgn takdirMu
Sesungguhnya apa yg tlh Engkau takdirkan
Adalah yg terbaik untukku
Sesungguhnya Engaku Maha Mengetahui
Segala yg terbaik buat hambaMu ini
Ya Allah
Cukuplah Engkau saja yg menjadi pemeliharaku
Di dunia dan akhirat
Dengarkan rintihan hambaMu yg dhaif ini
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini maupun di akhirat
Menjurus aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurnikanlah aku
Seorang pasangan yg beriman
Agar aku dan dia sama-sama dapat
Membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yg Engkau ridoi
Dan kurniakanlah padaku keturunan yg soleh dan solehah
Ya Allah
Berikanlah kami kebahgaian di dunia dan di akhirat
Dan peliharalah kami dr azab api neraka
Amin Ya Rabbal 'alamin